Veelgestelde vragen

Over Tulip Experience Amsterdam

Wanneer is Tulip Experience Amsterdam open?

Tulip Experience Amsterdam is iedere lente geopend, in 2024 van 21 maart t/m 12 mei dagelijks van 9.00 tot 18.00 uur. De rest van het jaar zijn wij een actief bollenbedrijf, en om die reden niet geopend. 

Hoe lang duurt een bezoek aan Tulip Experience Amsterdam?

Een bezoek duurt gemiddeld 60 – 75 minuten.

Wat is de beste tijd om Tulip Experience Amsterdam te bezoeken?

Bij Tulip Experience Amsterdam werken we nauw samen met de natuur en zijn we dan ook afhankelijk van het verloop van de bloei van onze tulpen. Daarom is het lastig in te schatten wat de beste tijd is om ons te bezoeken. We houden je hiervan op de hoogte via onze Instagrampagina en via de bloei update op deze website. Maar met 700 soorten in onze showtuin die allemaal in fases bloeien, onze indoor tulip show en indoor picking garden, staan er altijd soorten tulpen in bloei. 

Vóór 11.00 en na 16.00 uur is het wat rustiger bij Tulip Experience Amsterdam. Voor het maken van de beste foto, is het in de ochtend en aan het eind van de dag (vanaf 16.00 uur) prachtig qua lichtval. 

Wat te doen bij slecht weer?

Het grootste gedeelte van onze Experience vindt binnen plaats. En daarnaast vertellen we het verhaal van de bollenkweker en weer of geen weer, die gaat ook altijd het land op. Paraplu mee, en gaan!

Zijn huisdieren toegestaan bij TEA?

Huisdieren zijn (mits aangelijnd) toegestaan bij Tulip Experience Amsterdam. Hiermee bedoelen we kleine huisdieren, zoals een hond of een kat. Grotere dieren (zoals paarden) zijn enkel buiten openingstijden toegestaan voor bijvoorbeeld een fotoshoot. Neem voor de mogelijkheden contact op via info@tulipexperienceamsterdam.com.

Mag ik een drone gebruiken bij Tulip Experience Amsterdam?

Nee, dit is niet toegestaan. 

Mag ik door het bollenveld lopen van Tulip Experience Amsterdam?

Anders dan in de velden van de Bollenstreek, die voor productie bedoeld zijn, mag je ons speciaal aangelegde bollenveld (de selfie/-showtuin) wél betreden. Je kunt hier de mooiste foto’s maken, tussen 700 verschillende soorten tulpen. 

Wat doet Tulip Experience Amsterdam aan duurzaamheid?

Bij Tulip Experience Amsterdam ondernemen wij graag duurzaam: zo maken wij o.a. geen gebruik van plastic en verzoeken wij alle bezoekers om ons zoveel mogelijk met de fiets te bezoeken. Daarnaast kweekt de bloembollenkwekerij de tulpenbollen met het keurmerk Planet Proof, dit keurmerk wordt ook in de groenteteelt gebruikt en is goedgekeurd door Greenpeace. Het houdt in dat wij het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen minimaliseren en daarmee duurzame bollenteelt mogelijk maken.

Onze showtuin is geheel biologisch geteeld. 

Wanneer vindt het Bloemencorso Bollenstreek plaats?

Het Bloemencorso Bollenstreek vindt in 2024 plaats op zaterdag 20 april. We zijn die dag goed bereikbaar, maar check vooraf je route als je ons op die dag bezoekt. 

Ik ben iets verloren tijdens mijn bezoek aan Tulip Experience Amsterdam, waar vind ik de gevonden voorwerpen?

Wat vervelend! Stuur dan een mailtje naar info@tulipexperienceamsterdam.com, wij gaan dan direct voor je kijken of jouw verloren voorwerp gevonden is.

Tickets en mogelijkheden

Hoe kan ik tickets bestellen?

Je kunt je tickets bestellen via de ticketportal op onze website.

Wat kost een ticket?

Een ticket kost €11,- voor volwassenen en €6,50 voor kinderen (beiden inclusief een bosje tulpen). Voor €2,50 kun je ook een audiotour boeken, die beschikbaar is in 9 verschillende talen. Parkeren is gratis. 

Dienen tickets direct afgerekend te worden?

Tickets kunnen direct na bestelling afgerekend worden, betaling vindt plaats via iDeal, creditcard, Paypal e.d. Voor een uitgebreid overzicht van de betaalmogelijkheden, zie onze ticketportal

Ik heb niet de mogelijkheid om online tickets te boeken, hoe kan ik tickets reserveren?

Je kunt dan tickets kopen bij ons ticket-/informatieloket op locatie, bij de entree. Onze collega’s helpen je graag! 

Kan ik op locatie tickets kopen?

Dit is mogelijk, maar wil je verzekerd zijn van tickets op een bepaalde dag of tijdslot, dan adviseren we je om online tickets te kopen. Koop deze dus tijdig om teleurstellingen te voorkomen.

Ik heb tickets in een tijdsslot geboekt, hoe lang van te voren dien ik aanwezig te zijn?

We willen je vragen om uiterlijk 5 minuten voor aanvang van jouw tijdslot aanwezig te zijn. 

Help, ik haal mijn tijdslot niet. Wat nu?

Ben je onverwachts toch iets later (of juist vroeger), is dat geen enkel probleem en kun je alsnog gewoon naar binnen. Je hoeft hiervoor geen contact op te nemen om dit door te geven.

Hoe kan ik mijn ticket laten scannen op locatie?

Je kunt je tickets laten scannen vanaf je telefoon of vanaf een geprint ticket.

Zijn tickets persoonsgebonden?

Nee, tickets zijn niet persoonsgebonden. Het is geen probleem als er een andere naam op je ticket staat.

Hoe lang mag/kan ik in de Tulip Experience Amsterdam blijven met mijn ticket?

Je mag 60 – 75 minuten blijven bij Tulip Experience Amsterdam.

Het tijdslot waarop ik jullie wil bezoeken, is niet meer beschikbaar. Wat kan ik doen?

Helaas zijn alle tickets op dit tijdslot dan uitverkocht, probeer een ander tijdslot.

Kan ik mijn tickets omboeken naar een ander tijdslot?

Dit is mogelijk, tickets kunnen omgeboekt worden via de link die je ontvangen hebt in de bevestigingsmail. Tickets kunnen worden omgeboekt naar een ander tijdslot of later in het seizoen (alleen geldig in het seizoen waarin je je tickets hebt geboekt).

Kan ik mijn aangekochte tickets annuleren?

Tickets kunnen tot 48 uur voor je bezoek kosteloos geannuleerd worden. Tot 24 uur van te voren is enkel een wijziging in de dag of het tijdsslot mogelijk. Daarna is het niet meer mogelijk om je tickets te annuleren. 

Hoe kan ik mijn tickets omboeken of annuleren als ik via een andere organisatie dan de Tulip Experience heb geboekt?

Hiervoor kun je het beste contact opnemen met de betreffende verkoper. Kijk voor contactgegevens op de website waar je de tickets hebt gekocht. 

Kan ik een rondleiding boeken bij Tulip Experience Amsterdam?

Jazeker, je kunt een rondleiding bijboeken bij één van onze enthousiaste en deskundige tourguides. Tours zijn beschikbaar in het Nederlands en Engels, en op aanvraag in het Duits en Frans. De kosten bedragen €95,- voor een tour van 45 minuten door het hele museum en voor groepen van 2 tot 60 personen. Stuur een e-mail naar bookings@tulipexperienceamsterdam.com om een rondleiding te boeken. 

Het is ook mogelijk om voor €2,50 per persoon een audiotour te boeken, deze is beschikbaar in 9 talen en kan op locatie geboekt worden.

Wat is de Tulip Season Pas en hoe kan ik deze bestellen?

Met de Tulip Season Pas kun je ons gedurende één seizoen onbeperkt bezoeken. Bestel de pas online via onze ticketportal of bij ons ticketloket op locatie. De Tulip Season Pas kost €27,50 voor volwassenen (vanaf 12 jaar) en €15,- voor kinderen (van 3 t/m 11 jaar). Per persoon hanteren wij een limiet van twee bosjes tulpen uit onze indoor plukkerij per seizoen. De Tulip Season Pas is persoonsgebonden. Het is niet nodig om met je Tulip Season Pas een tijdslot te reserveren, je kunt ons bezoeken wanneer je wilt. 

Is mijn museumjaarkaart geldig bij de Tulip Experience Amsterdam?

Nee, deze is niet geldig bij Tulip Experience Amsterdam.

Zijn er speciale ticketprijzen voor groepen?

Ja, voor groepen vanaf 15 personen bieden we 10% groepskorting. Groepstickets zijn te boeken via onze ticketportal

Ik heb interesse om een koffie- of lunch arrangement te boeken voor mijn groep, waar kan ik terecht?

Wat leuk, voor groepen vanaf 15 personen is dit zeker mogelijk! De prijzen beginnen bij €4,25 voor een koffiearrangement en €13,25 voor een luncharrangement, inclusief drankjes. Stuur een e-mail naar bookings@tulipexperienceamsterdam.com voor boekingen of de mogelijkheden.

Zijn er speciale mogelijkheden voor scholen?

Voor scholen bieden we 10% groepskorting (vanaf 15 leerlingen) en per 15 leerlingen mag er één begeleider of leerkracht gratis mee naar binnen. Een tourguide kan los bijgeboekt worden. Neem voor meer informatie en boekingen contact op via bookings@tulipexperienceamsterdam.com.

Route en parkeren

Waar ligt Tulip Experience Amsterdam?

Tulip Experience Amsterdam ligt in Noordwijkerhout, gelegen tussen Amsterdam en Den Haag, nabij Haarlem en Leiden. We zijn uitstekend bereikbaar met de auto en zijn per fiets veilig bereikbaar via een apart fietspad naast de Delfweg. Ook zijn er een bushalte (Ruigenhoek) en treinstation (Hillegom) dichtbij. 

Kan ik gratis parkeren bij Tulip Experience Amsterdam?

Parkeren is bij ons gratis en alleen mogelijk gedurende je bezoek, reserveren hiervoor is niet nodig. We hebben een ruim parkeerterrein met 150 plekken voor auto's en 7 plekken voor bussen of campers. 

Hoe lang mag ik parkeren?

Je mag gedurende je bezoek (60 – 75 minuten) gratis parkeren bij Tulip Experience Amsterdam. 

Hebben jullie camper-parkeerplekken?

Ja, we beschikken over een beperkt aantal camper-parkeerplekken. Reserveren hiervoor is niet nodig.

Is er een fietsenstalling aanwezig?

Absoluut, naast de entree van Tulip Experience Amsterdam kun je je fiets neerzetten of plaatsen in één van de fietsenrekken.

Hoe kan ik Tulip Experience Amsterdam het beste met het openbaar vervoer bereiken?

Indien je met het OV wenst te komen, kun je het beste reizen naar treinstation Hillegom. Vanaf daar neem je bus 57 richting Leiden en stap je uit bij de halte Ruigenhoek. Vanuit de Ruigenhoek is het 10 minuten lopen naar Tulip Experience Amsterdam. Plan je reis gemakkelijk via 9292.nl.

Hoe kan ik Tulip Experience Amsterdam bereiken met de taxi?

Indien je ons per taxi wilt bezoeken vanaf bijvoorbeeld Schiphol, station Hillegom of Keukenhof, raden we je aan om vooraf een taxi te reserveren bij een van de lokale taxibedrijven, zoals Taxi Brouwer, Taxi de Bob, Taxi de Tulp of Taxi Bollenstreek

Faciliteiten

Is er een restaurant aanwezig?

Ja, deze is zeker aanwezig! In onze coffeecorner ‘De Witte Zwaan’ kun je genieten van Nederlandse lekkernijen met uitzicht op onze showtuin. Of je nu zin hebt in een kop koffie, een smaakvolle lunch, of typisch Nederlandse lekkernijen; we hebben ons brede assortiment met zorg samengesteld.

Is Tulip Experience Amsterdam toegankelijk voor mindervaliden?

We zijn toegankelijk voor mindervaliden en alles is gelijkvloers en rolstoelvriendelijk. We hebben een mindervaliden toilet en is er voldoende parkeergelegenheid dichtbij de entree, onze showtuin is gedeeltelijk rolstoelvriendelijk.  

Hebben jullie sanitaire voorzieningen?

We hebben ruime sanitaire voorzieningen, inclusief een baby verschoonruimte en een mindervaliden toilet. 

Hebben jullie gratis WiFi?

In de Tulip Experience is overal gratis WiFi beschikbaar.

Kan ik een rolstoel huren?

We beschikken over twee rolstoelen die te huur zijn. Kosten hiervoor bedragen €5,- per rolstoel en om deze te reserveren kun je een mailtje sturen naar bookings@tulipexperienceamsterdam.com.

Kan ik fietsen of scooters bij jullie huren?

We verhuren geen fietsen of scooters bij Tulip Experience Amsterdam. Maar, bij één van onze partners in de Bollenstreek is dit wel mogelijk, zie onze tippagina voor advies hierover. 

Kan ik tulpenbollen kopen bij Tulip Experience Amsterdam?

Wil je komend voorjaar genieten van je eigen bloemenparadijs in jouw tuin? In onze Tulip Experience shop vind je het grootste en mooiste assortiment tulpen uit onze eigen kwekerij… met 100% bloeigarantie! Bestel je bollen online via onze webshop, en vanaf oktober wordt jouw bestelling thuis geleverd. We bezorgen in de hele EU (met uitzondering van Zwitserland en Groot-Brittannië).

Tijdens onze openingsperiode kun je daarnaast ook prachtige zomerbloeiende bloembollen kopen bij onze streekmarkt.

Vacatures

Ik wil graag bij Tulip Experience Amsterdam werken, waar vind ik de openstaande vacatures?

Wat leuk dat je interesse hebt om bij Tulip Experience Amsterdam te komen werken! Wij zijn ieder seizoen op zoek naar enthousiaste aanpakkers. Bekijk de openstaande vacatures op de vacaturepagina. Sollicitaties mogen verstuurd worden naar Sylvia Pennings via info@tulipexperienceamsterdam.com